Panama kanaal - panama viejo

22 januari 2017 - Enschede, Nederland

Panamakanaal - panama viejo

Je kunt niet in panama stad geweest zijn zonder het panama kanaal bekeken te hebben. Een kanaal door een land wat de ene oceaan met de andere verbindt om zo te voorkomen dat schepen 10.000 km moeten omvaren. Het nut en de geschiedenis (>10.000 doden tijdens aanleg) zijn indrukwekkend, maar het kanaal en de sluizen vallen een beetje tegen als je de Nederlandse waterwerken kent.

Onderweg naar het vliegveld nog panama viejo bezocht, de ruïnes van het oude panama. Dit is nog maar relatief kort een monument en wordt aan een kant door de zee afgeschermd en aan de andere kant ligt er een criminele buurt naast. Na dit bezoek in het zeer chaotische verkeer de huurauto afgeleverd.

Totaal hebben we ongeveer 1750 kilometer gereden, met een gemiddelde snelheid van minder dan 50 kilometer per uur. Ontelbare kuilen ontweken en geen enkele kras/deuk toegevoegd aan de 15+ bestaande deuken.

Nu in de trein op weg naar huis, het blijft vreemd om schaatsende mensen te zien terwijl we gisteren nog 32 graden hadden.

1. Pa en ma:
    22 januari 2017
    Leuk om te lezen. Een hele overgang van het weer.
    Raar hè.
    Morgen weer aan het werk zal ook best even lastig zijn maar ja is niet anders.
    Ik spreek jullie binnenkort.
    Groetjes Mamma.