Bocas del toro - bastimentos

10 januari 2017 - Bastimento, Panama

Na de storm van vannacht lag de weg er nog redelijk bij, wel een paar bomen/takken op de weg, maar we konden er omheen. De auto in almirante gestald en op de boot richting Bocas del torro gestapt. Voor bastimento moesten we nog een extra boot hebben. Een hoosbui onderweg, was wat minder. In het hostel onze spullen neergelegd en op pad gegaan. Naar een koffie tentje op de berg, idd goede koffie met brownie/ bananencake. In de stromende regen weer terug gelopen. Nu geen droge korte broeken meer, daarom nu gekleed in shawl :-). We hebben de meeste spullen in de auto laten liggen en alleen echt noodzakelijke meegenomen. Het weer is nu opgeklaard, heerlijk in de hangmat in het zonnetje dit stukje aan het tikken en plannen voor vanavond en morgen aan het maken.

Op advies van tripadvisor bij alvins kitschen en ketscha gegeten. Je hebt het gevoel dat je bij iemand thuis gaat eten, door een ruimte waar de was hangt te drogen en door een voordeur. Maar het was echt een restaurantje. Gekozen voor kip in creoolse saus en chicken fried Rice, erg lekker! Vandaag was de voorspelling beter en daarom gepland om naar wizard beach en red frog (rode kikker) beach te gaan. Een tochtje van in totaal maar 3 km en een geplande looptijd van drie uur. En we hebben er idd ook drie uur over gedaan, door de vele hoos buien waren gedeeltes bijna onbegaanbaar. Super klad, veel bomen over klimmen maar vooral veel drek. Van die zuigdrek waar je bijna je schoenen in verliest. Gelukkig zaten de veters goed dicht. Wizard beach was een afgelegen strand, ongeveer 1 km breed en omgeven door jungle. Red frog beach staat bekend om zijn (duh!) rode kikkertjes. Kinderen hadden ontdekt dat de toeristen erop af kwamen en daarom een manier bedacht om de kikkers daar te houden, zodat ze entree konden laten betalen. Doordat we lopend waren hoefden we dit niet. Uiteindelijk maar een enkel rood kikkertje gezien... terug de taxiboot gepakt. Smiddags na een grondige (koude) douche de boot naar Bocas gepakt en dat stadje verkend. Duidelijk groter dan het eiland waar wij nu zitten. Met auto's, een bus en hangjongeren. Naast veel supermarkten werd er ons ook hasj en coke aangeboden. We hebben hiervoor bedankt en het bij een cocktailtje gehouden, een mojito en een caipirinha passievrucht. Erg lekker. Daarna de boot terug gepakt. De bootjes hier hebben twee standen, uit of vol gas. Je klapt echt door/op de golven.

Ps. Op verzoek iets meer foto 's met ons erop.

1. Bertha:
    11 januari 2017
    Ik geloof dat het een behoorlijk avontuurlijke vakantie is met onverwachte dingen heel veel plezier verder met jullie reis
  2. Corine Bouwman:
    23 januari 2017
    Hoi collega,
    Zo te lezen/zien hebben jullie een topvakantie gehad!!
    Groet,
    Corine