El valle 'd anton

20 januari 2017 - Panama City, Panama

El valle was heeeel vroeger een meer, maar het water is eruit. Nu is het een vallei waarin een stadje is ontstaan. Op de hellingen zijn mooie wandelroutes. Na ingecheckt en wat boodschappen gedaan te hebben een route gelopen, chorro las Mozas, de meisjeswatervallen. Eerst door het dorpje en daarna langs/door het water verder. Op de terugweg aan de praat geraakt met een Nederlandse vrouw, ze werd al drie uur vergezeld door een hond. Die volgde haar bij alles wat ze deed. De volgende ochtend, na een fruit- en pannenkoeken ontbijt de wandeling 'the sleeping indian' gelopen. El valle is toch niet zo plat al vooraf gedacht. Wandeling was eg mooi, eerste stuk door het dorpje, een stuk door het bos, vervolgens over een berghelling met rotsen en gras en toen de jungle in met watervallen. Smiddags heerlijk geluierd in de hangmat en tegen half vijf op weggegaan naar las cerro cariguana, een bergtop waar je heel mooi de zonsondergang kon zien. Inderdaad een erg mooi uitzicht! Tot onze verbazing kwamen we de hond van gisteren weer tegen, nu in het gezelschap van een Duits stel. De hond was ze vanaf het hostel naar boven gevolgd. Later bleek dat er twee honden zijn die bij het hostel rondhangen en meegaan op de trails. En zo ongeveer 3-4 trails per dag lopen.
Het grootste deel van de terugweg was in de schemer / donker. In het begin zagen we nog dingen flikkeren in de struiken langs de weg. Vuurvliegjes. Onderweg gezellig gekletst met het Duitse tel, bleken in hetzelfde hostel te zitten.

Nu op weg naar het panama kanaal.